Personāla motivācija

Kā nepalaist garām labākos darba speciālistus attālinātas atlases laikmetā

‹ uz sarakstu

Pēdējos divos gados rekordliels vakanču skaits tiek aizpildīts attālināti, taču, pieņemot cilvēku darbā caur Zoom, darba devējs zaudē signālus, ko var iegūt tikai klātienē, paspiežot cilvēkam roku un sajūtot enerģētiku. Tagad darba devējiem ir jāizstrādā jaunas atlases stratēģijas, lai saprastu, vai kandidāts ir piemērots.

Lūk, daži ieteikumi, kas caur datora ekrānu palīdzēs pamanīt labākos potenciālos darbiniekus!

Koncentrējieties uz emocionālo intelektu

Lēmumus par pieņemšanu darbā mēs parasti pieņemam, pamatojoties uz kandidāta prasmēm, pieredzi un intelektu, taču mūsdienās emocionālā inteliģence kļūst par prioritāro spēju. Lielas nenoteiktības laikos, kad uzņēmumi paziņo par grandioziem plāniem un pēc tam pēkšņi tos atceļ, vai izveido jaunas darba vietas un pēc tam krasi samazina darbinieku skaitu, emocionālā inteliģence ļauj tikt galā ar nenoteiktību.

Emocionālā inteliģence ir cilvēka spēja iejusties cita vietā, pretoties likteņa sitieniem, cienīgi tikt galā ar sarežģījumiem un intuitīvi sajust situāciju. Uzdodiet jautājumus, kas nav saistīti ar pieredzi un prasmēm, piemēram – ja jūs dibinātu savu uzņēmumu, kādas būtu tā trīs pamatvērtības? Pastāstiet par darba konfliktu ar kolēģi! Kas jūs iedvesmo?

Parunājiet par pandēmijas problēmām

Pēdējā laikā mēs visi esam saskārušies ar neticami daudzām problēmām, ko radījusi pandēmija. Jūs varat daudz uzzināt par cilvēku, painteresējoties, kā viņš tiek galā ar pandēmijas grūtībām. Uzdodiet jautājumu – kāds bija lielākais izaicinājums, ar kuru saskārāties Covid-19 laikā, un kā jūs to pārvarējāt? Kā jūs disciplinējāt sevi strādāt attālināti pandēmijas laikā? Pievērsiet uzmanību, kā kandidāts uzvedas. Vai pirms atbildes sniegšanas ietur pauzi, lai pārdomātu? Vai sejas izteiksme atbilst viņa balss tonim?

Pavērojiet reakciju uz traucējošiem faktoriem

Diezgan bieži ir situācijas, kad intervijas laikā kandidātam zvana pie durvīm vai sāk riet suns, vai arī sadzirdat fonā bērna raudas. Ja tā notiek, uzskatiet to par iespēju novērtēt kandidāta reakciju. Vai uzmanības novēršana viņu satrauca un viņš pazaudēja sarunas pavedienu? Vai arī viņš atbildēja mierīgi, kā tas būtu jādara klienta vai kolēģa priekšā? Ja jūsu saruna netiek pārtraukta, varat pajautāt tieši: “Pastāstiet par briesmīgāko gadījumu Zoom tikšanās laikā! Kas notika un kā jūs tikāt galā?"

bonusukarte

Paplašiniet kandidātu izvēli, iekļaujot arī netipiskus

Neveiksmīgas attālinātas intervijas izmaksas ir mazākas kā tad, ja tā nebūtu izdevusies klātienē. Kāpēc tad neizmantot formāta priekšrocības un neuzaicināt vairākus kandidātus ārpus jūsu tipiskās izvēles? Tas var būt potenciālais darbinieks no pavisam citas nozares vai no citas valsts, taču ar kādu īpašu dzirkstelīti, ko sajutāt viņa pieteikumā. Kāpēc neizmantot iespēju un neuzaicināt pavisam netipisku kandidātu, kas, iespējams, ieviesīs jaunas vēsmas jūsu kolektīvā?

Izmantojiet jaunus rīkus interviju sagatavošanai

Ir daudz instrumentu, kas ļauj samazināt kandidātu atlasei vajadzīgo laiku un iegūt papildu informāciju jau pirms intervijas. Varat izmantot dažādus testus, kas ļauj novērtēt potenciālā darbinieka iesaistīšanos, enerģijas līmeni un emocionālo inteliģenci, piemēram, hrscanner.lv.

Izmantojot šos padomus, jūs varēsiet novadīt patiesi atklātu interviju pat tad, ja fiziski neatrodaties vienā telpā.

Dalīties:

Vairāk

Mēs jums nepārzvanīsim vai TOP 5 kļūdas, ko nepieļaut darba intervijā Lasīt vairāk

Mēs jums nepārzvanīsim vai TOP 5 kļūdas, ko nepieļaut darba intervijā

Vai zinājāt, ka gandrīz 10 % cilvēku vilcinās ar jauna darba meklēšanu, jo baidās no pirmās sarunas ar potenciālo darba devēju? Pieredzējušo kolēģu stāsti par nestandarta jautājumiem, testa uzdevumiem un neveiklas situācijas, kas jāatrisina acumirklī, tikai pastiprina bailes.

Kā pasargāt darbiniekus no izdegšanas? Lasīt vairāk

Kā pasargāt darbiniekus no izdegšanas?

Pagājušajā gadā darba devējiem nācās pieņemt daudz stingru un nepopulāru lēmumu – kā optimizēt izmaksas, neatlaižot darbiniekus, kā iedvesmot top menedžerus strādāt vairāk