Jaunumi

5 triki, lai darbs no mājām sniegtu gandarījumu

‹ uz sarakstu

Vēl pirms kādiem pieciem gadiem iespēja strādāt no mājām tiktu uzskatīta par lielu bonusu. Vai nav lieliski mierīgi izdzert rīta kafiju un nesteidzīgi ķerties pie darba savā ierastajā vidē, iztiekot bez satiksmes sastrēgumu stresa un darba plecu pie pleca ar priekšnieku? Tagad šī iespēja ir dota gandrīz ikvienam, taču arvien vairāk darbinieku sapņo par atgriešanos birojos. Kas ir mainījies?

Darbs no mājām ir izrādījies sarežģītāks, nekā mums iepriekš šķita, un tā priekšrocības bieži vien tomēr neatsver nespēju noteikt savu darba laiku, tikties ar klientiem reālajā dzīvē un nepieciešamību sākt izmantot visādus digitālās dzīves instrumentus šeit un tagad.

Šodien ikviens no mums ir ierauts digitālās dzīves virpulī, kur spēkā ir Darvina likums – uzvarēs tas, kurš mainīsies. Mēs esam apkopojuši dažus ieteikumus, kas palīdzēs pielāgoties attālinātā darba ritmam, saglabāt produktivitāti un atrast līdzsvaru starp darbu un privāto dzīvi.


Definējiet robežas

Jau pašā sākumā definējiet sava darba robežas. Tas ir jāizdara ne tik daudz kolēģu un vadības dēļ, bet tieši sevis paša labā. Ir ļoti viegli iekrist “vēl tikai dažas minūtītes” slazdā un tad attapties, sēžot pie darba galda arī vēlu vakarā. Ilgtermiņā rezultāts būs tāds, ka darbs tiks paveikts ātri, taču cietīs personiskā telpa un jūsu psiholoģiskā labklājība. Tāpēc vispirms definējiet posmu “no – līdz”: kurā laikā jūs strādāsiet fokusēti, nedalot darba laiku ar sadzīves pienākumiem, taču pēc tam jūs piecelsieties no darba galda un ar vieglu sirdi veltīsiet laiku tikai sev.

Samaziniet traucējošos faktorus

Skaļi trokšņi, mājdzīvnieki, raudoši bērni vai ziņkārīgi dzīvesbiedri var diezgan pamatīgi apgrūtināt darbu no mājām. Iekārtojiet sev privātu un klusu vietu ar labu apgaismojumu un interneta pieslēgumu, kur noteiktā laikā būs liegta ieeja citiem un kur netraucēti varēsiet veikt zvanus vai piedalīties konferencēs.

Nodrošiniet ergonomiku un komfortu

Ērts darba krēsls, ergonomisks galds un pareizi novietots monitors ir svarīgi nosacījumi produktīvam darbam. Ja darba devējs nenodrošina resursus mājas biroja organizēšanai, aprunājieties par iespēju piegādāt savu ofisa krēslu un galdu uz mājām. Iekārtojot mājas biroju, pārdomājiet, lai tuvumā atrastos viss nepieciešamais – rakstāmrīki, printeris, mapes, papīrs. Tas ietaupīs laiku. Noteikti ievērojiet pusdienlaiku; ja nepieciešams, atzīmējiet šo pārtraukumu dienas grafikā.




Mācieties izmantot produktivitātes rīkus

Lai arī šķiet, ka vieglāk un ātrāk darīt visu pa vecam, dodiet iespēju jauniem rīkiem, lai sakārtotu un atvieglotu savu ikdienu. “Outlook” kalendārs palīdzēs saplānot tikšanās laikus un pārtraukumu brīžus, bet uzdevumi, kas būs ievietoti “Trello”, tiks laikus izpildīti. Veltiet vismaz pāris stundu darba nedēļā jaunu rīku apgūšanai un dalieties savās jaunajās prasmēs ar kolēģiem.

Pazīstiet sevi!

Sevis pazīšana ir jūsu panākumu noteicošais faktors. Tikai jūs zināt, kāds ir jūsu produktivitātes grafiks, un mākat to izmantot. Izveidojiet darba grafiku, ievērojot savas īpatnības un motivācijas faktorus. Ja īpaši aktīvs esat no rītiem, saplānojiet sarežģītākus uzdevumus tieši dienas pirmajā pusē. Ja zināt, ka sātīgas pusdienas var jūs izsist no sliedēm uz pāris stundām, labāk ieturiet vieglu maltīti. Ja esat pamanījis, ka pastaiga ātrā tempā vislabāk noskaņo darbam, veltiet tai 20 minūtes un ieelpojiet svaigu gaisu dienas sākumā.

Iedvesmošanai izmantojam: https://www.sourcecon.com/6-tips-to-steer-your-staffing-desk-to-success-in-a-virtual-work-home-environment/ 

Dalīties:

Vairāk

Mēs jums nepārzvanīsim vai TOP 5 kļūdas, ko nepieļaut darba intervijā Lasīt vairāk

Mēs jums nepārzvanīsim vai TOP 5 kļūdas, ko nepieļaut darba intervijā

Vai zinājāt, ka gandrīz 10 % cilvēku vilcinās ar jauna darba meklēšanu, jo baidās no pirmās sarunas ar potenciālo darba devēju? Pieredzējušo kolēģu stāsti par nestandarta jautājumiem, testa uzdevumiem un neveiklas situācijas, kas jāatrisina acumirklī, tikai pastiprina bailes.

Izmaiņas IIN likumā ļauj vēl efektīvāk motivēt personālu Lasīt vairāk

Izmaiņas IIN likumā ļauj vēl efektīvāk motivēt personālu

Šībrīža situācijā, kad darba tirgus strauji mainās un kvalificētu darbinieku pieprasījums pārsniedz piedāvājumu, daudzi uzņēmēji saskaras ar jautājumu, kā atalgot un piesaistīt darbiniekus ilgtermiņā. Kā motivēt un noturēt kvalificētus un lojālus darbiniekus? Vai 2023. gada budžetā palielināt algu vai tomēr ir kāds cits, efektīvāks risinājums?