Jaunumi

7 kļūdas, kādēļ labākie nekad nestrādās pie jums

‹ uz sarakstu

Kārtējo reizi esat pārsteigts, kad darbinieks pamet jūsu uzņēmumu, bet joprojām domājat, ka lojalitāti nosaka tikai algas lielums? Pārbaudiet, vai jūsu vadības komanda nepieļauj septiņas izplatītākās kļūdas, kas biedē labākos darbiniekus un liek viņiem domāt par citu darbu!

Ja jūs nevarēsiet ieinteresēt darbiniekus, jums neizdosies viņus paturēt. Skan vienkārši, bet ar laiku darba devēji to aizmirst. Interese netiek zaudēta vienas nakts laikā – tā izkliedējas pamazām, un darbinieks lēnām “izgaist”. Atšķirībā no klasiskā izdegšanas sindroma šis ir lēnāks process – darbinieks ne vienmēr piedzīvo asu krīzi, pat šķiet, ka viņš strādā labi, taču iekšēji izjūt pastāvīgu psiholoģisku diskomfortu un pakāpeniski zaudē motivāciju kaut ko darīt.

Bieži vien to izraisa vadības pieļautas nopietnas kļūdas, kuras izlabojot, gaisotni uzņēmumā var ievērojami uzlabot. Kādas ir šīs kļūdas?

1. Neskaitāmi muļķīgi noteikumi

Disciplīna ir viens no veiksmīga biznesa priekšnoteikumiem, taču ir jājūt robeža, kad bāzes noteikumi pārtop par mēģinājumiem kontrolēt katru darbinieka soli un uzturēt mākslīgu kārtību. Gudrus cilvēkus tracina likumi, kuru jēgu un mērķi neviens nesaprot. Ideālajā variantā uzņēmumam ir jābūt līdz pieciem bāzes principiem, kas veido stabilu pamatu. Ja to ir daudz vairāk, tā jau ir totāla kontrole. Ja darbiniekiem šķitīs, ka jūs nepārtraukti kontrolējat un vērojat katru viņu soli, viņi meklēs citu darbavietu.

2. Vienlīdzīga attieksme pret visiem

Varbūt šī taktika darbojās skolā, bet darbā tai ir jābūt atšķirīgai. Darba devējs, kas izturas vienādi pret visiem darbiniekiem, faktiski nolīdzina spējīgākos, kuri parasti strādā viscītīgāk, un slinkos, kuri vienkārši atsēž stundas. Pārdomāta novērtēšanas un motivācijas sistēma veicinās talantu izaugsmi un stimulēs sliņķus.


3. Sliktas darba kvalitātes pieņemšana

Jebkura orķestra kvalitāti nosaka tas, cik labi spēlē tā sliktākais mūziķis. Neatkarīgi no tā, cik labi spēlē pārējie, skatītājs dzirdēs to, kurš netrāpa notīs. Tas pats attiecas uz uzņēmumu. Ja jūs ļaujat kādam atklāti slinkot, viņš ātri ievilks līdzi visus pārējos – arī tos, kuri pieraduši strādāt labi.

Vairāk nekā puse darbinieku maina darbu neveiksmīgu attiecību dēļ ar priekšnieku. Gudri uzņēmumi pieņem darbā vadītājus, kuri uztur veselīgu gaisotni un līdzsvaru starp profesionalitāti un cilvēciskumu. Šie priekšnieki svin savu darbinieku panākumus, jūt līdzi tiem, kuriem ir grūti laiki, un liek strādāt no visa spēka, kad tas patiešām ir vajadzīgs. Tie, kas to nemāk, turpina sūdzēties par augsto kadru mainību. Maz ticams, ka cilvēki pavadīs pie jums divas trešdaļas savas dzīves, ja nebūsiet uz viena emocionāla viļņa.

4. Nevēlēšanās atzīt nopelnus

Varētu šķist, ka uzsist pa plecu ir nenozīmīgs žests, it īpaši talantīgam darbiniekam ar spēcīgu iekšēju motivāciju, bet šis uzskats ir maldinošs. Uzslavas patīk visiem, arī tiem, kuri no sirds mīl savu darbu. Atzīstot individuālos nopelnus, jūs demonstrējat, ka neesat vienaldzīgs. Līderiem biežāk jāsazinās ar saviem darbiniekiem, jāsaprot, kas viņiem liek justies labāk (vienam tā ir prēmija, citam – publiska uzslava), un pēc tam jāapbalvo par paveikto darbu. Atcerieties, ka ar talantīgiem darbiniekiem tas būs jādara ļoti bieži!



5. Nespēja nodrošināt rūpes par darbinieku

Vairāk nekā puse darbinieku maina darbu neveiksmīgu attiecību dēļ ar priekšnieku. Gudri uzņēmumi pieņem darbā vadītājus, kuri uztur veselīgu gaisotni un līdzsvaru starp profesionalitāti un cilvēciskumu. Šie priekšnieki svin savu darbinieku panākumus, jūt līdzi tiem, kuriem ir grūti laiki, un liek strādāt no visa spēka, kad tas patiešām ir vajadzīgs. Tie, kas to nemāk, turpina sūdzēties par augsto kadru mainību. Maz ticams, ka cilvēki pavadīs pie jums divas trešdaļas savas dzīves, ja nebūsiet uz viena emocionāla viļņa.

6. Liela mērķa trūkums

Daudzi vadītāji ir pārliecināti, ka darbiniekiem nepieciešami skaidri un konkrēti uzdevumi, taču pētījumi liecina, ka redzēt kopējo lielo mērķi ir vēl svarīgāk. Ja speciālists jūtas kā maza skrūvīte mašīnā, bet neredz, ka šī mašīna īsteno globālus mērķus, drīz vien viņš dosies pretī jaunām iespējām. Darbinieki sāk patiesi rūpēties par rezultātu un vēlas uzņemties lielāku slodzi, ja viņi iedvesmojas no globāla mērķa. Ja mērķa nav, viņiem pašu darbs šķiet bezjēdzīgs. Protams, pavisam drīz viņi atradīs citu darba devēju, kas izvirzīs šo lielo mērķi.

7. Stop priekam

Ja savā ofisā bieži redzat skābas darbinieku sejas, visticamāk, kaut ko darāt nepareizi. Cilvēki, kuriem darbs šķiet garlaicīgs, nekad nestrādās ar pilnu atdevi. Jautrība ir labākais līdzeklis, lai darbinieks “neizgaist”! Labākie uzņēmumi zina – lai sasniegtu maksimumu, darbiniekiem jānodrošina patīkama darba vide, bezmaksas pusdienas, jārīko boulinga mači vai fitnesa nodarbības un daudz kas cits. Ideja ir vienkārša – ja darbs rada pozitīvas emocijas, cilvēki ne tikai labāk strādā, bet arī uzturas uzņēmumā daudz ilgāk. Starp citu, Bonusu karte ir viens no veidiem, kā padarīt darbiniekus laimīgākus!

Dalīties:

Vairāk

Ieguldījums darbiniekā atmaksājas ar uzviju! Lasīt vairāk

Ieguldījums darbiniekā atmaksājas ar uzviju!

Daudzi darba devēji uzskata, ka darbinieku apmācībai ir divas medaļas puses – “ja nu es ieguldīšu resursus darbinieka attīstībā, bet tas aizies prom?”.

Sasniegumi, vara vai piederības izjūta – vai zināt, kas tieši motivē jūsu darbiniekus? Lasīt vairāk

Sasniegumi, vara vai piederības izjūta – vai zināt, kas tieši motivē jūsu darbiniekus?

Jau 20. gadsimta četrdesmito gadu sākumā amerikāņu psihologs un vajadzību teorijas autors Deivids Maklelands piedāvāja dalīt motivācijas faktorus trīs galvenajās grupās. Šī teorija nav zaudējusi aktualitāti līdz pat mūsdienām, bet vadītājs, kas spēj to izprast un māk pielietot, var motivēt ikvienu komandu.