Saskaņā ar globāla personāla resursu portāla “Monster” https://www.monster.com/ pētījumu “Darba nākotne 2022”, kas tiek apkopots katra gada sākumā, aptaujājot vairāk nekā 3000 uzņēmumu vadītāju, 58 % darba devēju atzina, ka lielākais izaicinājums pandēmijas laikā bija atrast kandidātus ar pareizajām iemaņām. Lūk, trīs svarīgākās darbinieku prasmes, ko vairāk nekā puse darba devēju meklēs 2022. gadā!
Uzticamība
Pandēmijas laikā uzticami darbinieki ir milzīgs ieguvums kompānijām, tāpēc šī īpašība ierindojusies TOP prasmju pašā augšgalā. Ko īsti nozīmē uzticamība? Tā noteikti ir lojalitāte uzņēmumam, spēja būt patstāvīgam, sasniedzot uzņēmuma mērķus un uzdevumus, māka rast kopsaucēju ar darba devēju nestandarta situācijās, izradīt iniciatīvu un izcelt savas līdera īpašības svarīgos projektos.
Kā to parādīt intervijā?
Jūs varat parādīt personāla atlases speciālistam, ka esat uzticams darbinieks, stāstot par saviem ikdienas pienākumiem pēdējā darbavietā. Izceliet termiņu ievērošanu, savlaicīgu atbildi uz pieprasījumiem, miniet kādu svarīgu projektu un savu proaktīvo darbību tajā.
Komunikācijas prasmes
Pandēmija ir saasinājusi vajadzību pēc skaidras saziņas un regulāras atgriezeniskās saiknes. Tā ir kļuvusi par būtisku prasmi, ko personāla atlases speciālisti meklē kandidātos, īpaši tāpēc, ka daudzi uzņēmumi turpina strādāt attālināti vai hibrīda veidā. Spēja īsi un saprotami pastāstīt par izdarīto, kodolīgi prezentēt ideju, būt pieejamam tiešsaistē darba laikā kļūst par esenci attālinātajā darbā.
Kā to parādīt intervijā?
Jūs varat ne tikai uzskaitīt savas komunikācijas prasmes CV, bet arī parādīt tās darbībā – intervijas laikā. Efektīva komunikācija var izpausties kā pareizo jautājumu uzdošana, intervētāja uzmanīga uzklausīšana un atgriezeniskā saite, skaidras atbildes uz viņa jautājumiem.
Spēja risināt problēmas
Pandēmijas dēļ esam kļuvuši adaptīvi un noturīgi pastāvīgo pārmaiņu priekšā. Problēmu risināšanas prasmes ir ļoti būtiskas darba vidē, kur komunikācija dažbrīd kļūst sadrumstalota. Darba devējiem ir vajadzīgi cilvēki, kas spēj galvā salikt kopējo bildi, ātri rīkojas, pieņem lēmumus un zina, kā atrisināt konfliktus, atrodot nestandarta risinājumus.
Kā to parādīt intervijā?
Pirms intervijas iesakām padomāt par vismaz vienu situāciju, kurā jūs uzņēmāties vadību un atrisinājāt problēmu, izmantojot radošumu un kritisko domāšanu. Tas varētu būt darbs ar sarežģītu klientu vai tehniskas problēmas atrisināšana. Pārliecinieties, ka jums ir atbildes uz šādiem jautājumiem: kāda bija situācija; kā tikāt ar to galā; kāds bija rezultāts un ko tas ietekmēja?