Dalieties ar uzņēmuma misiju un vērtībām
Saskaņā ar pētījumiem tikai 40 % darbinieku ir informēti par savas organizācijas stratēģiju un mērķiem. Jums ir daudz lielākas izredzes saglabāt komandu, kas ir lietas kursā par kompānijas un vadības redzējumu. Piemēram, Z paaudzes jaunieši, kas tagad ir 20–25 gadus veci, dod priekšroku tieši darba devēja mērķiem un misijai, nevis algai. Viņiem ir svarīgi būt uz viena viļņa ar uzņēmumu, un tāpēc “zetas” nekad nepildīs darbu, kur vadība nedala viņu vērtības.
Praktizējiet adaptācijas programmas
Aptuveni 40 % darbinieku domā par aiziešanu tieši pirmā mēneša laikā pēc darba uzsākšanas. Darba gaitu sākšana jaunā kolektīvā, svešā vidē, ar jauniem rīkiem un jaunām tradīcijām rada ārkārtīgu stresu. Nekad neatstājiet jaunus darbiniekus bez adaptācijas! Veltiet laiku, lai iepazīstinātu, apmācītu, pastāstītu par kolektīvu, ļaujiet iejusties komandā.
Laba prakse ir pārbaudes laikā piešķirt mentoru – cilvēku, kas ievedīs kolektīvā un būs indikators jaunā darbinieka izjūtām.
Izveidojiet ērtu darba vietu
Ērta darba vieta ir viens no galvenajiem faktoriem, kas nosaka darbinieku apmierinātību un motivē ilgāk palikt darbā. Ne velti lielas korporācijas lielu uzmanību pievērš lielu uzmanību tieši apkārtējās vides organizācijai. Ja nerunājam par “Google” piemēru, pat minimāla vides labiekārtošana dod ievērojamus rezultātus. Piemēram, labs biroja apgaismojums un ventilācija palielina darbinieku apmierinātību par 24 % un produktivitāti par 16 %, bet estētisks interjers veicina radošumu un jaunu ideju ģenerēšanu.
Lai iekārtotu ērtu darba vietu, noskaidrojiet komandas vajadzības. Iespējams, cilvēkus satrauc trokšņa līmenis. Tad atdaliet “telefona darbiniekus” no tiem, kam nepieciešama koncentrēšanās. Ja strādājat open office vidē, iespējams, varat aprīkot darba vietas ar speciālām trokšņu slāpēšanas sienām. Aprīkojiet atpūtas zonu atkarībā no darba specifikas – ierīkojiet lounge ar mīkstajām mēbelēm un bibliotēku, ja darbiniekiem nepieciešama atelpas brīdis, vai spēļu istabu ar lielu ekrānu un PlayStation, ja darbiniekiem nepieciešams atslēgties un pamainīt nodarbi.
Veidojiet atgriezeniskās saites kultūru
Viennozīmīgi, atgriezeniskā saite palīdz strādāt labāk un veido uzticību starp vadītājiem un darbiniekiem. Komandas lojalitāte ir tieši saistīta ar attīstības iespējām – darbinieki plānos savu karjeru uzņēmumā, ja viņiem būs iespēja tikt paaugstinātiem. Vadības uzdevums ir izskaidrot, kā to sasniegt, un novērtēt sniegumu.
Neaizmirsiet par 5 galvenajiem rīkiem atgriezeniskas saites veidošanā:
- novērtējiet sasniegumus;
- dodiet skaidras instrukcijas darba pienākumiem;
- kritizējiet konstruktīvi;
- neatsakiet darbiniekiem vizītes;
- neignorējiet kolektīva dzīvi ārpus darba.
Investējiet darbinieku apmācībā
Saskaņā ar “LinkedIn” datiem, 94 % darbinieku nepamestu savu iepriekšējo darbu, ja vadība ieguldītu viņu attīstībā. Iestrēdzis tajā pašā līmenī vairākus gadus, cilvēks kļūst mazāk ieinteresēts. Deviņus mēnešus pirms aiziešanas viņa iesaistīšanās sāk strauji mazināties un sasniedz minimumu tieši pirms pašas aiziešanas no uzņēmuma. Neļaujiet darbiniekiem iestrēgt! Izaiciniet tos ar jaunām apmācībām, konferenču apmeklējumiem, semināriem! Izstrādājot apmācību programmu, analizējiet ne tikai darbinieku prasmju trūkumu, bet izvērtējiet arī, ko viņiem pašiem gribētos iemācīties. Būsiet pārsteigti, cik daudzpusīgas intereses ir jūsu darbiniekiem!
Galvenais noteikums – strādājiet ar darbinieku lojalitāti! Vai arī samierinieties, ka viņi iet prom no jūsu kompānijas.