Jaunumi

Mēs jums nepārzvanīsim vai TOP 5 kļūdas, ko nepieļaut darba intervijā

‹ uz sarakstu

Vai zinājāt, ka gandrīz 10 % cilvēku vilcinās ar jauna darba meklēšanu, jo baidās no pirmās sarunas ar potenciālo darba devēju? Pieredzējušo kolēģu stāsti par nestandarta jautājumiem, testa uzdevumiem un neveiklas situācijas, kas jāatrisina acumirklī, tikai pastiprina bailes. 

Patiesībā intervētāji nav tik biedējoši. Darba intervija ir iespēja novērtēt topošo darbinieku ne tikai pēc profesionālajām, bet arī personiskajām īpašībām. Te veiksmes atslēga ir prasme sevi prezentēt.

  1. Neatbildiet vispārīgi

Lai arī skaistie vārdi ir saldi kā medus, darba devējam gribas redzēt jūsu personību un saprast, vai esat uz viena viļņa. Nemēģiniet slēpties aiz vispārīgām frāzēm, atbildiet atklāti un ar smaidu. Patiesas atbildes pastāstīs par jums un jūsu vērtībām daudz vairāk, un to uzreiz pamanīs arī potenciālais darba devējs.

  1. Nemelojiet par kompetencēm

Interesants fakts, ka ceturtā daļa darba devēju (24%) atsakās no kandidāta, jo CV ir norādīta neprecīza informācija, kas liecina – kandidāts melo. Šķiet, ka tas taču ir acīm redzams, tomēr pretendenti šādu kļūdu pieļauj diezgan bieži. Ierakstot nepatiesu informāciju, pretendents vēlas paaugstināt savu kvalifikāciju darba devēja acīs, taču šāda situācija ir ļoti bīstama. Pieņemot cilvēku darbā, intervētājs sagaida, ka viņam ir noteiktas kompetences un zināšanu līmenis. Turklāt mūsdienās darba devēji arvien biežāk lūdz atsauksmes no iepriekšējās darbavietas, tāpēc šāda maldināšana ātri nāk gaismā.

  1. Nepārmetiet sev par neveiksmēm

Jautājumi par neveiksmēm intervijas laikā nav nekas neparasts. Darba devējam ir svarīgi redzēt, vai varat analizēt savu darbu, paskatīties uz to kritiski, vai pamanāt savas kļūdas. Atbildot ir svarīgi parādīt, ka neesat ideāls cilvēks un arī pieļaujat kļūdas, taču jums izdodas atrast izeju no šādām situācijām un izdarīt secinājumus. Šādā atbildē ir svarīgi nepārspīlēt – nevajag uzskaitīt visas savas kļūdas. Izvēlieties vienu neveiksmīgu situāciju un pastāstiet, kā jūs ar to tikāt galā un ko no tās esat mācījies.



  1. Nerunājiet pārāk emocionāli par bijušo darba devēju.

No darba mēdzam aiziet dažādu iemeslu dēļ, taču ir svarīgi, lai tas notiktu bez negatīvisma. Ir gadījumi, kad tas īsti nav iespējams, piemēram, darbinieka tiesību pārkāpums, taču arī šādā situācijā intervijā nevajadzētu runāt par bijušā darba devēja personiskajām īpašībām.

Atbildot uz jautājumu par iepriekšējo darbavietu, svarīgi ir stingri nodalīt faktus un emocijas. Koncentrējieties uz faktu, ka jums bija algas kavēšanās, nevis uz to, ka priekšnieks bija tirāns bez humora izjūtas.

  1. Neignorējiet etiķeti

Pandēmijas izraisītā krīze ir mainījusi arī interviju norises veidu. Bieži vien darba devēji organizē sanāksmes tiešsaistē, tāpēc mūsdienās arvien mazāk tiek runāts par darba intervijai piemērotu apģērbu. Taču nevajadzētu aizmirst par etiķeti un noteikumiem – apģērbieties un uzvedieties tā, it kā intervija notiktu klātienē.

Svarīgs faktors tiešsaistes intervijās ir fons. Jūs varat nonākt neveiklā situācijā, ja oficiālas sarunas laikā aiz muguras dauzās bērni vai rej suns. Svarīgi arī iepriekš pārbaudīt skaņu. Kaut arī tikšanās notiek attālināti, nevajadzētu kavēties; ja tomēr kavējat, pabrīdiniet. Šis ir universāls ieteikums, kas noderēs gan tiešsaistes, gan klātienes intervijās.

Dalīties:

Vairāk

Kādas šodien ir labāko darbinieku prasmes? Lasīt vairāk

Kādas šodien ir labāko darbinieku prasmes?

Visticamāk, jūs nosauksiet plašu redzesloku, zināšanu bagāžu, spēju mācīties un apgūt jaunas lietas.

5 triki, lai darbs no mājām sniegtu gandarījumu Lasīt vairāk

5 triki, lai darbs no mājām sniegtu gandarījumu

Vēl pirms kādiem pieciem gadiem iespēja strādāt no mājām tiktu uzskatīta par lielu bonusu. Vai nav lieliski mierīgi izdzert rīta kafiju un nesteidzīgi ķerties pie darba savā ierastajā vidē