Pieredzes dienas: vērtība, ko uzņēmumi bieži nepamana
Pieredzes dienas: vērtība, ko uzņēmumi bieži nepamana

Pieredzes dienas: vērtība, ko uzņēmumi bieži nepamana

19.11.2025

Vai Latvijas uzņēmējdarbībā “katrs cīnās pats par sevi" un rīkojas izejot no konkurences pozīcijas? Vai arī mēs pamazām pārejam uz sadarbības domāšanu?

Mēs Bonusukarte.lv ticam un ceram, ka sadarbība ir atslēga uz panākumiem un ekonomikas attīstību. Tieši tāpēc ar interesi un prieku piedalījāmies "Swedbank" organizētajās Uzņēmēju pieredzes dienās gan kā pieredzes ņēmēji, gan arī kā devēji. Šī iniciatīva sniedz iespēju iepazīt dažādu nozaru uzņēmējus, dzirdēt viņu stāstus, apmainīties ar idejām un aizgūt risinājumus, kas biznesā var noderēt ikvienam.

Artūrs Piliksers, Bonusukarte.lv valdes loceklis

Šī ir patiesi jēgpilna iniciatīva, kura, manuprāt, pat ir nepietiekami novērtēta un pamanīta. Mēs dažkārt esam gatavi maksāt par dažādiem kursiem, iestāties organizācijās, biedrībās un apvienībās (kas ietver arī dalības maksu), piedalīties konferencēs un tamlīdzīgos pasākumos, lai smeltos iedvesmu, idejas, motivāciju un gūtu jaunus priekšstatus, kā virzīties uz priekšu ar savu biznesu, produktu vai pakalpojumu, bet nepamanām lieliskas iespējas, kas ir bez maksas. "Swedbank" iniciatīva ir labs piemērs, jo tā ir bez maksas, dod iespēju ikvienam, bet diemžēl to izmanto salīdzinoši maz interesentu!

Mums visiem ir līdzīgas problēmas, mēs katrs ar savu uzņēmumu atrodamies citā attīstības stadijā, iespējams kāds jau ir gājis cauri šim posmam, citam tas vēl ir priekšā. Mums visiem ir jāiziet sākumskola, tad pamatskola, vidusskola utt. Visiem jānodarbojas ar mārketingu, pārdošanu, darbinieku piesaisti, motivēšanu, uzņēmuma paplašināšanu, reklāmu utt. No tā sastāv uzņēmējdarbības ikdiena. Tad kāpēc šo pieredzi laicīgi nepasmelties no citiem, negaidot, kad pašam ūdens smelsies mutē?

Kā pieredzes dienu "spīkeris" Artūrs Piliksers dalījās ar savu personīgo pārdošanas pieredzi no dzīves, kas uzkrājusies vairāk nekā 20 gadu laikā, kas pavadīti finanšu nozarē. 

Artūrs Piliksers, Bonusukarte.lv valdes loceklis

Es neticu nopulētām pārdošanas shēmām un skriptiem. Pārdevējs ir dzīvs cilvēks un jāatceras, ka arī mums pretī ir tādi paši dzīvi cilvēki. Ja izejam no pozīcijas, kā pārdot savu produktu, rezultāts ar lielu varbūtību būs neveiksmīgs. Savukārt, ja klausāmies un piedāvājam iespēju, kā risināt potenciālā klienta izaicinājumu, ir daudz lielāks potenciāls iegūt pozitīvu sarunas iznākumu. 

Kāpēc tas ir tik vērtīgi?

Pieredzes apmaiņa palīdz:

  • saprast, kas citos uzņēmumos strādā un kas ne - iespējams tas var palīdzēt sakārtot vai uzlabot situāciju savā biznesā;

  • izvairīties no nevajadzīgām kļūdām;

  • iegūt praktiskas, īstenojamas idejas;

  • ieraudzīt problēmas “no malas”;

  • paplašināt kontaktu loku;

  • veidot jaunas sadarbības.

Paldies "Swedbank", Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras un Latvijas Darba devēju konfederācijas komandām par šo vērtīgo iniciatīvu, kas veicina atvērtību, sadarbību un profesionālu izaugsmi uzņēmēju vidē.
Aicinām ikvienu profesionāli kļūt atvērtākam un gan dalīties, gan bez aizspriedumiem pieņemt citu pieredzi. 

Sadarbība var veicināt izaugsmi tikpat labi, cik veselīga konkurence!